joi, 18 octombrie 2012

Despre cat de originala sunt

Pare ca manipulatorii cred ca suntem lipsiti de originalitate si au anumite tipare ca sa ne influenteze deciziile.
Exista teorii - in vanzari de pilda - care se bazeaza pe faptul ca reactionam toti la fel in anumite situatii.
Pare a fi adevarat cu rasul. Oamenii par a fi gadilati de aceleasi lucruri si pot rade in grupuri mari. N-am mai fost demult intr-o sala de cinema plina - chiar, de ce nu mai merge lumea la film? - dar imi amintesc perfect care e senzatia hohotului general.
La fel cu frica: ni se strange inima cam la aceleasi lucruri. Nici nu ma mir ca Hallowen a prins asa de bine desi ne desparte un ocean si o jumatate de Pamant de radacinile traditiei rasului de demoni.
Totusi, cred ca avem si noi partea noastra in care suntem originali. (Poate din cauza asta avem de infruntat riscul de a fi neintelesi?) De exemplu eu sunt originala in .... erotisme. Sunt cuvinte pe care daca le aud musai sa-mi schimb chilotii dar la care altii raman reci si moi. Sunt acorduri muzicale care ma preschimba in gheisa si sunt imagini care imi dau o tresarire in moalele...capului. Si totusi ar fi absurd sa am pretentia sa actioneze identic si la altii.

Mai stiu ceva care actioneaza universal: misterul... Asa ca nu o sa va dezvalui chiar tot... Las o mica voaleta mov sa cada peste un colt de ochi si o jumatate de frunte. Original, nu?

Un comentariu:

  1. Bună Monica!
    Foarte frumos articolul tău!
    O duminică minunată îți doresc!
    Te pup cu mare drag!

    RăspundețiȘtergere