miercuri, 12 septembrie 2012

Identificare 2

Ca orice teorie care se respecta si aceasta a mea despre cameleonismul corpului emotional are o aplicatie practica. Poate chiar mai multe - numai posteritatea poate sa o spuna.
Aceasta prima pe care o folosesc eu din greu si ma satisface este anularea identificarii cu etichetele. Cand mi-am dat seama ca eu sunt mai mult decat etichetele pe care mi le-au pus unii si altii in acest context social in care am ales sa traiesc, tare bine mi-a fost.  De exemplu eticheta cu batran/tanar sau cu mama/fiica sau cu sex slab sau cu sotie/amanta sau cu subaltern/sefa sau cu beneficiar de servicii sau cu cumparator sau cu om al muncii sau cu femeie de afaceri. Nu, suntem mai mult decat aceste etichete.
Chiar si cea cu sanatos/bolnav poate fi dezlipita.
Ma gandesc la cea cu pensionar. Cand o vor lipi unii la varsta la care voi fi indreptatita sa primesc niste bani pentru ca am muncit pana atunci voi fi de fapt libera nu sa mor - pentru ca am devenit inutila conform etichetei - ci sa dispun mult mai flexibil de timpul meu.
Da, constientizarea identificarii e practica: dezlipeste etichetele de pe ambalaj lasand continutului libertatea de a fi ceea ce este de fapt.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu