miercuri, 12 septembrie 2012

Identificarea


poza copiata de pe facebook. multumesc!
 Cred ca am mai scris despre identificare. Initial a fost ca un insight, apoi a urcat la nivel de revelatie, ca acum sa fie o constatare de fiecare zi. Si din aceste observatii mi-am permis sa-mi emit un fel de teorie, pentru uz personal desigur.
Cred ca avem un fel de forma interioara pe care, pentru usurinta exprimarii, o s-o numesc corp emotional - aceea parte din noi care dezvolta diferite sentimente ca reactie la intamplarile prin care trecem. Si aceasta forma interioara am observat ca e cameleonica. Adica se identifica cu "peisajul" intamplarii din drumul nostru. De exemplu daca citesc o carte in care personajul principal este un barbat indragostit sunt capabila sa ma identific cu el desi nu sunt - pe bune, nu - barbat. Si pot sa simt tot ce descrie autorul ca simte personajul. Practic dezvolt in interior o forma emotionala de barbat. La fel daca ma uit la film (vi s-a intamplat si voua la "Pe aripile vantului"?) pot sa rad, sa ma bucur, sa plang in hohote impreuna cu personajele din film cu care sunt capabila sa ma identific pe rand. Aceasta capacitate de cameleon a corpului emotional este cea care poate fi manipulata, determinata adica sa faca unele actiuni din cauza unor emotii ale altcuiva, cu care se identifica.
Asta e teoria si prin constienta de fiecare clipa o testez pe mine. Si se verifica de fiecare data.

Cred totusi ca in aceasta viata avem fiecare dansul nostru chiar daca fondul melodic este acelasi pentru mai multi. Asa ca eu zic ca e util sa identificam daca ceea ce simtim sunt sentimentele noastre sau nu. Daca nu cumva doar copiem prin acest mecanism de identificare dansul emotional al altuia. Autenticitatea dansului nostru da o senzatie minunata de sens. Si pentru asta merita sa o pastram nealterata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu