vineri, 7 februarie 2014

Ce bine ar fi sa traim asa...


"O viata traita la alegere este o viata de actiune constienta. O viata traita la intamplare este o viata de reactie inconstienta.
Reactia este exact asta: o actiune pe care ai facut-o inainte. Cand tu “reactionezi”, ceea ce faci este sa evaluezi datele care-ti vin, sa cauti in banca de date dupa aceeasi experienta sau una aproape la fel – si sa actionezi in modul in care ai facut-o inainte.
Aceasta e lucrarea Mintii tale si nu a Sufletului tau.
Sufletul te-ar face sa cauti in “banca lui “ de date pentru a vedea cum ai putea sa creezi o experienta cu adevarat originala a Eu-lui in Momentul de Acum. Aceasta este experienta “cautarii sufletului”, dar trebuie sa fii literalmente “iesit din minti” ca sa o faci. Sufletul creeaza numai din experienta prezenta, fara aduceri aminte,analize si critici ale intamplarilor trecute.
O astfel de alegere – o decizie care nu provine din nici o cunoastere anterioara – se numeste creatie pura. Sinele se creeaza prin luarea unor astfel de decizii.
Ar trebui sa existe un singur considerent cand iei o decizie: este aceasta o afirmare a lui Cine Sunt? Este aceasta o proclamare a lui Cine Aleg Eu sa Fiu?"

'Conversatii cu Dumnezeu' Neale Donald Walsch

Oare chiar e posibil? De fapt reactionam la greu... Daca am lua macar o pauza de respiratie profunda si tot am avea sansa "iesirii din minti". Vad ca eu am nevoie de nu mai putin de trei zile ca sa opresc o reactie. Si doar am ales sa fiu "facator de pace"! Practic, asta e nivelul: imi amintesc cel mai grav eveniment de aceeasi natura si reactionez la acela. Iar acela nu are nimic de a face cu acesta, la care reactionez. Stii, e ca la cutremur. Orice cutremur va fi resimtit la nivel personal ca fiind de intensitatea celui mai mare cutremur trait vreodata! Asta e un fapt psihologic demonstrat. Deci, daca asa e organizata mintea noastra, se mai poate face ceva?
O actiune pe care o vad acum ar fi sa transformam gandul ca "vreau si pot sa aleg, in momentul unei decizii, constient si in armonie cu ceea ce aleg eu sa fiu" intr-o credinta, dupa modelul de mai jos; si apoi am grija sa nu-mi fac un obicei din nasterea credintelor.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu