joi, 12 decembrie 2013

Marin Sorescu

Am legat…

Am legat copacii la ochi
Cu-o basma verde
si le-am spus sa ma gaseasca.
si copacii m-au gasit imediat
Cu un hohot de frunze.
Am legat pasarile la ochi
Cu-o basma de nori
si le-am spus sa ma gaseasca.
si pasarile m-au gasit
Cu un cântec.
Am legat tristetea la ochi
Cu un zâmbet,
si tristetea m-a gasit a doua zi
Într-o iubire.
Am legat soarele la ochi
Cu noptile mele
si i-am spus sa ma gaseasca.
Esti acolo, a zis soarele,
Dupa timpul acela,
Nu te mai ascunde.
Nu te mai ascunde,
Mi-au zis toate lucrurile
si toate sentimentele
Pe care am încercat sa le leg
La ochi.

Un comentariu:

  1. Sintem ca doi pinguini mergând stingaci prin zapada la
    Poale de Polul nord. Pe ghetus.
    "Ba sintem ditamai iceberguri".
    Alunecind unul în bratele celuilalt, incotosmanati
    In sentimente calduroase.
    "Bine ca ne-a apucat amorul iarna,
    Avem incalzire centrala.
    La vara, ar fi fost prea cald".
    Esti o prezenta luminoasa.
    Chiar si în zapada, tot tu dai
    Lumina.
    Eu sint primul (Si ultimul
    Ca nu mai las pe nimeni)
    Cel mai mult mă impresioneaza la tine
    Calmul ochilor mari si calmul pielii -
    Dac pot spune astfel.
    "Poti". Azi miinile mele sint foarte aspre.
    Dar au si ele calmul lor. Esti ca o marmura
    Care-a fost la mare asta-vara.
    "Am fost". "Cu cine?". "Cu intreaga cariera".
    Si sinii - sint de taiat respiratia cu ei.
    Eu sint numai taieturi.
    Marin Sorescu - Glezne fragile, fragment

    RăspundețiȘtergere