marți, 8 iulie 2014

Raspunsul la "de ce"

Singurul raspuns onest la "de ce?" este: D-aia!
Oricare altul, venind de la mine sau de la altii, sunt numai ganduri cu care incercam sa ne indreptatim diferitele actiuni.
Desigur ca stim cu siguranta in interiorul nostru de ce facem unele sau altele dar constientizarea acestor motive adevarate e foarte dificila. Mie imi iese f rar si atunci ma simt atat de tulburata si de coplesita ca nu prea ma atrage sa ma concentrez pe asta. Ma tulbura mai ales simplitatea extrema a motivului adevarat....
Totusi, ne mai obosim sa ne intrebam - pe noi insine sau pe altii "de ce?" Si asta e un lucru profund uman prin care practic am construit aceasta civilizatie: tot intrebandu-ne "de ce?" am ajuns sa creem ceea ce e in jurul nostru. O fi fost bine, n-o fi fost bine... Nu stiu! Dar este!

Cautarea de motive are si o parte buna. Un motiv "bun" ne poate da energia necesara sa trecem prin actiuni dificile. Ne poate face sa ne simtim bine atunci cand avem de facut lucruri dificile si daca ne simtim bine ne vor iesi mai bine.
De exemplu daca esti student si ai de dat multe examene intr-un termen scurt te poti intreba "de ce fac eu asta? de ce fac facultatea asta?". Si un motiv bun te poate ajuta sa te mobilizezi mai bine pentru examen. Eu de ce am facut facultatea? Eeeee, am avut motivele mele. :)))) Dar rezultatele au intrecut asteptarile din aceste motive. Mi-a deschis un Univers foarte bun in care am putut sa cunosc lucruri chiar deosebite. Oare puteam si fara facultate sa ajung la asta? Da, cred ca da.

Un motiv cu adevarat bun pentru a face o facultate este sa inveti cum se face ceva care iti place sa faci dar nu stii inca cum. De exemplu programare: imi place, ma atrage, mi se pare ca simt o chestie buna cand ma apuc de asta (de exemplu sunt in flow - adica nu stiu pe unde trece timpul, ca pe la mine nu-l simt). Si unde pot sa invat sa fac programare? Aaaa, la facultatea de programare (zic si eu, dar poate si la altele). Sau de exemplu psihoterapie: imi place, ma atrage, sunt in flow. Si unde pot invata sa fac psihoterapie? Aaaa, la facultatea de psihoterapie... Sau de exemplu: dezvoltarea proprie a fiintei care sunt: imi place, ma atrage, sunt in flow. Si unde pot invata dezvoltarea spirituala? Aaaaa, la facultatea de spirite (???!!!!)...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu