luni, 18 octombrie 2010

Cum am aflat ca exista Mos Craciun

Cum am aflat ca nu exista nu mai stiu. Probabil la fel ca si alti copii, cand au crescut prea mari ca sa mai fie inocenti in privinta asta.
Nimic deosebit. Nimic traumatizant. Doar normal. Ramasese numai emotia surprizei organizata magistral de cei dragi: parinti, sora, rude, prieteni, sot.
Ei bine, cum am aflat insa ca exista cu adevarat m-a marcat intradevar.
S-a intamplat acum cam 7-8 ani cred. Poate mai multi. Ma mutasem din santier la birou. Si era prima iarna cand nu inghetam prin zapezi, coclauri, baraci neincalzite. Dar la birou existau alte pretentii. Pentru faptul ca aveam un job de trei stele, adica cu WC-ul in casa, trebuia platit un anumit cost. Mai ales in privinta garderobei. Nimic din ce fusese foarte potrivit pe santierele patriei pe timp de iarna va dati seama ca nu se mai potrivea la birou. Si incep sa achizitionez cate ceva dar era foarte greu de gasit un costum negru, accesibil. Era de neinlocuit si mi-l doream. Bun. Vine perioada sarbatorilor de iarna. Si prin birou mai in gluma mai in serios ne intrebam: "Ce vrei sa-ti aduca Mos Craciun?". Eu le zic ca imi doresc o bancnota de 1 milion. Abia aparusera si nu le vazusem decat in filme. V-ati prins ca era in perioada cand doar banii ma mai atingeau.  Ne ducem intr-un supermarket sa facem cumparaturile de Craciun. Culmea ca gasesc taman atunci si costumul negru. Imi venea ca turnat. Dar ce sa faci de Craciun? Cozonaci, fripturi, cadouri copiilor sau costum negru? Alegerea nici macar nu era grea. Costumul a cazut la datorie. Mos Craciun insa hotarase altfel. Asa ca la casa unde se desfasura o promotie din aia cu "din jumate in jumate de ora se castiga cate 1 milion", ne striga exact pe noi. Cat pe ce sa facem amandoi o criza de bucurie. Vine o tipa gatita frumos si imi inmaneaza o bancnota de 1 milion si imi zice ca e din partea lui Mos Craciun. Eu si Mircea radeam cu oarece emotii exacerbate prin gatlejuri: primisem cadoul cerut. Fuguta in magazin si mi-am luat si costumul. S-a dovedit excelent. Bucati din el le mai am si azi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu