duminică, 17 octombrie 2010

Self respect - tur de orizont

Respectul de sine este unul dintre lucrurile care se obtin greu si se pierd usor. Foarte usor.
1. Constructia
Pentru a se folosi cu succes, respectul de sine trebuie obtinut intr-o doza minima. Prea putin abia daca te ajuta sa faci fata vanzatoarei de la paine.
Daca alegi calea complicata, alegi sa construiesti cu acele instrumente care sunt in mana celor de langa tine si nicidecum la dispozitia ta. Daca insa doresti sa treci repede de etapa de constructie alegi sa te valorizezi singur, acordandu-ti credite pentru fiecare lucru despre care hotarasti ca iti place la tine si gestionandu-le cu grija pe acelea pe care le urasti. Pe astea le poti califica la "dificile" si sa le ataci cu seninatatea data de credinta ca lucrurile dificile din perioadele dificile cu cauze dificile si efecte mai mult decat dificile sunt dificil de rezolvat pentru oricine.
2. Mentinerea
Se pare ca pentru a te mentine in respectul de sine construit e de ajuns sa vezi frumusetea deciziilor pe care le iei. Iar frumusetea la o decizie sta in respectarea ei intocmai. De fiecare data cand te porti conform deciziei, frumusetea iese la iveala, te inconjoara cu o stare de bine, te imbraca in lucruri calde, iti toarna pe gat licori aromate si catifelate, iti desfasoara in fata ochilor peisaje mirifice, iti aduce in urechi cantari linistitoare.
3. Pierderea
Eu zic ca pierderea respectului de sine e data de nepasarea fata de tine insuti. Astazi nu imi pasa ca nu fac ce mi-am propus, maine nu imi pasa ca nu-mi respect dieta, poimaine nu imi pasa cum ma imbrac, in alta zi nu-mi mai pasa deja daca nu am citit nici macar un rand, in alta zi nu-mi mai pasa ce gandesc in majoritatea timpului.
Nepasarea vine si aseaza un praf gros peste imaginea construita, in asa fel incat ajungi sa nu te mai recunosti.
Daca te trezesti atunci inca e de bine. Doar stergi praful si te aduni de pe unde te-ai imprastiat. Faci curatenie generala si le regasesti pe toate la locul lor. Incepi sa lustruiesti si in scurt timp incep toate sa straluceasca din nou.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu