marți, 16 aprilie 2013

5 minute cu mine insumi

Am vazut "Viata lui Pi" - http://www.cinemagia.ro/filme/life-of-pi-34179/.
M-a impresionat ca poveste a unei supravietuiri dintr-o intamplare cutremuratoare: un naufragiu urmat de o foarte lunga calatorie pe mare - aproape un an parca - in cea mai mare parte singur si trecand prin situatii la limita limitei umanitatii. M-a impresionat ca marturie a puterii umane de supravietuire prin adaptare, nu numai fizica ci si psihica.
Una dintre intelegerile pe care le-am avut la ceva timp dupa ce am vazut fimul (neuronilor mei se pare ca le lipseste spontaneitatea, IQ -ul nefiind chiar cea mai mare masura a mea. La pantofi port mai mult iar peste 100 am doar in talie....) a fost aceea ca povestile noastre de viata sunt de fapt povesti ale acestor adaptari ca urmare a supravietuirii din intamplari mai mult sau mai putin dure. Cu cat mai dure, cu atat mai diferiti de o valoare medie iesim din ele. O intreaga colectie de scurtmetraje ar rezulta din simpla observare de cateva minute a acestor personaje care suntem in interior.
Filmul merita vazut.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu