joi, 18 aprilie 2013

Irvin Yalom - Problema Spinoza

"Puterea unei convingeri nu are nicio legatura cu veridicitatea ei."
Spinoza

"O filosofie incapabila sa vindece sufletul are tot atata valoare ca o medicina incapabila sa vindece trupul." Epicur

Am citit 100 de pagini si imi place foarte mult. V-o recomand. Imi place in special ideea ca suntem toti in cautarea unei vieti bune. Ce inseamna asta - viata buna? Se pare ca exista foarte multe pareri, unele gandite mult de filozofi. Pe mine m-a inspirat ceea ce crede Spinoza: sa spui numai adevarul si sa te porti conform acestuia. Peste ani ii confirm si eu ca adevarul este salvator, eliberator, minunat ca mod de viata.
Ce faza...Spinoza nu credea in viata dupa moarte si totusi la mai mult de 350 de ani eu conversez aici cu el. Ce crezi Maestre, traiesti sau nu si in anii 2000?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu