luni, 22 iulie 2013

Tort major


Ingrediente:
Blat
1 blat rotund de cacao
1 pachet foi de pandispan de vanilie
Crema 1
100 ml lapte
100 g zahar
4 linguri de cacao
200 g unt
200 g nuci macinate fin
200 g biscuiti digestivi
Crema 2
250 g mascarpone
1 pahar de mure
4 linguri de zahar

Mod de preparare:
Se prepara crema 1: se incalzeste laptele cu zaharul si cu cacao pe foc la o temperatura cat sa se simta cald la degete. Se ia de pe foc si se adauga untul taiat cubulete, cate unul pe rand, mestecand continuu, pana se incorporeaza tot. Se adauga nuca si biscuitii macinati. Se lasa la racit.
Se prepara crema 2:  se zdrobesc murele, se amesteca cu mascarpone si zahar. Eu nu am pus nicio esenta. I-am lasat gustul rezultat din combinatia de branza cu mure. Cred ca ar fi mers cu o lingura de coniac.
Se da la frigider si crema 2 pentru cel putin 2 ore.

Se asambleaza tortul, punand crema 1 intre foile de pandispan si in blatul rotund (taiat pe jumatate).
Se intinde crema 2 peste construtia astfel obtinuta. Eu l-am ornat cu ciorchini mari de struguri, ca o urare de bine simbolica pentru copila mea: sa creasca ca o vie puternica si sa se invecheasca ca un vin bun.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu