vineri, 7 ianuarie 2011

Declaratia de independenta

Imi place sa cred despre mine ca sunt o femeie libera si independenta.
Mai tineti minte sunetul care se aude dupa un raspuns gresit la concursurile de genul asta? Ei bine, dupa fraza asta pe care o tot scriu de ceva vreme si o tot repet pe la toate colturile se auzea mereu acest sunet: greeeeesiiitttt!
Astazi insa am auzit sunetul optimist, voios, de bucurie care se aude dupa raspunsul bun. Astazi. Se vede ca a trebuit sa vina acest an 2011, aceasta zi, aceasta zodie, aceasta mixtura de planete si constelatii pentru a ma determina sa-mi asum aceasta fraza: sunt o femeie libera si independenta.
Asumarea declaratiilor pe care le fac imi aduce o mare liniste. Imi confirma ca ma iau in serios, ca am responsabilitatea vietii mele, ca, exact ca in definitia unui adult, am o viziune asupra a ceea ce sunt si a ceea ce vreau sa devin.
Dintotdeauna am avut visuri foarte mari, am avut asteptari imense de la viata. M-am nascut mica si urata si poate ca Dumnezeu mi-a dat in compensatie entuziasmul de a trai in aceasta viata. Simt o pofta de viata nestavilita. Culmea ca ma cam destabilizeaza ca si cum as face surf pe cel mai misto val din lume, valul ideal, asteptat toata viata dar care iti cere curajul ideal, skilul ideal, echilibrul ideal, concentrarea ideala.
Deci am avut aceste asteptari dintotdeauna. Le-am dus cu mine pretutindeni si mai ales in sufletele de care m-am apropiat. Le-am plantat acolo ca seminte asteptand sa dea roade. Le-am cultivat cu abnegatie, cu eforturi personale pe care le-am luat cateodata pe credit si le-am platit imens de scump cand le-a venit scadenta. Ei bine vad limpede astazi ca am gresit. De ce nu ne nastem avand la noi un manual care sa ne arate ce si cum sa facem cu viata noastra? Ar fi extrem de util!
Deci vad limpede ca am gresit si nu vreau sa mai gresesc vreodata. Invat din aceasta greseala a mea permanent. Din greseala aceasta de a veni cu asteptarile mele peste oamenii din viata mea invat ca sunt unica (monica=unica) responsabila cu gestionarea asteptarilor mele, unica in stare sa le fac fata, unica in stare sa le gust atunci cand sunt implinite. Si invatand aceasta lectie abia acum devin o femeie libera si independenta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu