vineri, 14 decembrie 2012

Dedicatie

Pentru mintea mea, creatoare neobosita de planuri, scenarii si vise.

Ion Minulescu

Romanţă fără muzică


În seara când ne-om întâlni -
Căci va veni şi seara-aceea -
În seara-aceea voi aprinde trei candelabre de argint
Şi-ţi voi citi
Capitole din epopeea
Amantelor din Siracuza,
Citera,
Lesbos
Şi Corint...
Şi-n seara când ne-om întâlni
Te-oi întreba,
Ca şi pe multele pe care le-am întrebat 'naintea ta:
- Voieşti sau nu să fii a mea?

În seara când ne vom iubi -
Căci va veni şi seara-aceea -
În pat vom presăra buchete de trandafiri şi chiparoasă
Ne vom închide-apoi în casă
Şi vom zvârli în stradă cheia...
Şi-n seara când ne vom iubi
Te-oi întreba,
Ca şi pe multele pe care le-am întrebat 'naintea ta:
- Voieşti să nu mai fii a mea?...

Şi-n seara când ne-om despărţi -
Căci va veni şi seara-aceea -
Vom stinge flăcările-albastre din candelabrele de argint,
Iar florile de chiparoasă şi trandafirii-i vom presa
În cartea roză-a epopeii
Amantelor din Siracuza,
Citera,
Lesbos
Şi Corint...
Şi-n seara când ne-om despărţi
Te voi ruga,
Ca şi pe multele pe care le-am sfătuit 'naintea ta:
- Să-ţi aminteşti c-ai fost şi-a mea!...

7 comentarii:

  1. Doar lampa,-acum o frunză-ngălbenită,
    Şi somnul tău cu mine au rămas,
    În vecinicia-aproape moartă-n vechiul ceas.

    În orizontul meu de toamnă şi de pace,
    Curând voi luneca şi eu în somnul greu,
    Iar ceasul picura-va fulgi de noapte
    Şi peste corpul meu.

    Şi pe-amândoi îmbrăţişaţi în somn
    Va toarce viaţa orelor, precum
    Te-nvăluie în somnul tău acum.

    Şi nimeni nu va fi să ne privească,
    Când noaptea va urma să crească, să descrească,
    Cu-ntreaga-i viaţă peste noi, şi nu vom şti,
    Ci vom deschide ochii-n alba zi.

    Şi ziua va fi rece, iar în casă
    Va bate-un ceas strein şi alb pe masă.

    RăspundețiȘtergere
  2. presimt ca ai dreptate si ai prevazut bine viitorul: ziua va fi rece. :)
    superbe versurile. multumesc. cine le-a scris?

    RăspundețiȘtergere
  3. Nicolae Tatomir

    Tremurând de frumuseţe...

    Pân-a nu-nvăţa să caut
    Te credeam ascunsă-n flaut,
    Ori înaltă şi subţire
    După struna unei lire.
    Mi te bănuiam ascunsă
    Sub o floare, sub o frunză;
    Ghemuită sub mireasmă
    Ca un vis, ca o fantasmă;
    Transparentă ca o boare
    Lângă fiece culoare...
    M-aşteptai, iubita mea,
    Lângă lacul fără stea;
    La răspântia de drumuri
    Fără cântec şi parfumuri;
    Lângă cele pământeşti
    Numai tu aşa cum eşti
    Fără vis, fără tristeţe,
    Tremurând de frumuseţe.

    RăspundețiȘtergere
  4. minunat. imi place :)
    si pentru tine o dedicatie:
    https://www.youtube.com/watch?v=DaHyqX7gehw

    RăspundețiȘtergere
  5. http://www.youtube.com/watch?v=UHN4Eqthz28

    RăspundețiȘtergere
  6. "astept sa te ivesti" :)
    https://www.youtube.com/watch?v=4pYP7F9dkNY

    RăspundețiȘtergere