joi, 29 iulie 2010

Placinta cu mere

Sugerata de Radu, gandita de mine, cu mere din gradina de la Valea Mare si cu mai nimic in compozitie (adica cu ce aveti prin frigider).

Ingrediente
Mere de oricare - 2 kg - 5lei/kg (sau de pe sub meri, la sfarsitul verii)
Nuci - o cana - 20 lei/500g
Faina alba de patiserie 000 - 600g
Iaurt - 1 pahar mic - 2 lei/buc
Apa calda - o cana
Sare - un praf
Zahar - 2 cani
4 oua
o ceasca de ulei
Drojdie proaspata (nu uscata) - pt 600g de faina (un pachetel mic)
Scortisoara - o lingurita (Eii despre scortisoara...Mie imi face f bine mirosul ei. Este non stres, zau asa. Imi cumpar din cea nemacinata si pun cateva bucati intr-un bol, pe langa locul unde obisnuiesc sa stau la tv.)
Mod de preparare
Merele se curata de coaja si samburi si se rad pe razatoarea mare. Se pun pe foc cu 1 cana de zahar si 1 lingurita de scortisoara.
Miezul de nuca se coace numai 3-4 min intr-o tigaie de teflon pe foc, amestecand mereu sa nu se arda. (Scrisesem nucile dar mi-am amintit de o intamplare de acum vreo 20 de ani cand doua verisoare de ale mele, indrumate de matusa-mea prin telefon au pus la foc o gaina primita de la tara, fara pene dar cu toate organele in interior. Si noi, eu si Mircea eram invitati in seara aia la masa! Nucile intr-adevar se pot opari in coaja ca sa se desprinda bine miezul cand le spargem.)
Dupa ce s-au rumenit usor, se taie mare si se pun in merele scazute si luate de pe foc.
Faina se cerne intr-un lighean mare (Nu stiu daca am mai scris dar mie imi place mare: oala mare, lighean mare, vise mari, etc.) La mijloc se face loc si se pune drojdia frecata cu putin apa calda (cam 3 linguri) si o ligurita de zahar. Se lasa sa creasca. Intre timp se freaca galbenusurile cu zaharul si se bat albusurile spuma cu putina sare. Se adauga in mijloc peste drojdia crescuta galbenusurile frecate si albusurile batute. Se pune si uleiul si iaurtul si se amesteca aducand cate putina faina peste ele pana se incorporeaza toata. Daca e necesar se mai adauga apa calda. Se obtine o coca tare, care se poate intinde cu sucitorul. Se lasa la crescut in lighean. Se imparte in doua. Se intinde o foaie. Se pune in tava cu margini inalte. Se inteapa zdravan cu furculita pe toata suprafata. Se intind merele. Se pune a doua foaie deasupra. Se presara cu zahar tos. Se da la cuptorul incins la 160 grade. Se coace cam 40 de minute. Se incearca cu un pai: daca paiul nu iese umed e gata. La suprafata este rumenita cam ca o franzela iar dedesubt (ridici putin de pe foaia de copt si te uiti) este putin mai rumenita decat deasupra.
Poti sa o mananci si calda!!!
Eu o tai patrate mari si le pun pe farfurioare negre, peste care apoi cern zahar farin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu