joi, 30 septembrie 2010

Figaro

E o prajitura care imi aminteste de copilarie. Deci imi place la nebunie!

Ingrediente
1 pachet de unt
5 linguri de apa sau lapte sau iaurt
5 galbenusuri
5 albusuri
2 cani de zahar
500 g de faina
praf de copt
1 cana nuci taiate
1 cana de gem de prune sau din gemul preferat
Mod de preparare
Se face o coca mai mult moale din unt, o cana de zahar, galbenusuri, apa si faina. Faina se pune cate putin avand grija sa ramana coca mai mult moale. In prima lingura de faina se amesteca si praful de copt. Se aseaza coca intr-o tava cu pereti inalti si se intinde cu mana umezita intr-un strat cat mai egal. Se inteapa cu o furculita - nu ma intrebati de ce, asa facea nasa mea asa fac si eu. Se baga la cuptor pt 10 minute la foc mic.
Se bat albusurile spuma, se adauga o cana de zahar si se bat bine in continuare. Cand e gata spuma se adauga nuca taiata. Se scoate tava din cuptor. Se pune gemul - eu pun din greu ca e tare bun. Peste gem se intinde omogen spuma. Se coace la foc foarte mic ca sa ramana o culoare frumoasa la spuma. Se incearca cu betisorul. E gata cand betisorul iese curat dupa ce a fost infipt la mijlocul tavii.
Se mananca rece.
E buna toamna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu