vineri, 24 iunie 2011

Am I a good person?

????????????????????????????
Probabil ca toti v-ati pus o intrebare ca asta odata sau poate de mai multe ori in timpul vietii. Care a fost raspunsul? Greu de dat, nu-i asa?
Nici eu nu scap de aceasta intrebare. Din fericire am un instrument care ma ajuta sa raspund convenabil. Este Analiza Tranzactionala. Un prieten mi-a oferit acest instrument acum patru ani si nu contenesc sa-i multumesc pentru el. E unul dintre cele mai bune instrumente pe care le-am folosit vreodata. Mai ales pentru a iesi din dileme ca aceasta, dilema indusa de aceasta intrebare. Am aflat citind despre AT ca exista situatii, numite jocuri psihologice, care te pot pune in postura unui om rau. Asta daca accepti sa joci si culmea ca de cele mai multe ori chiar acceptam inconstient sa intram in astfel de jocuri. Am cazut de curand in capcana unui astfel de joc. Fiind multa emotie implicata am identificat destul de tarziu jocul si deci nu am fost scutita de suferinta si tristete. Ba chiar cred ca, desi ma concentrez pe dezvoltarea mea personala in aceasta perioada, numai printr-un noroc chior am reusit sa-i pun capat.
Am primit astazi pe mail un articol (multumesc Elena!) si am inteles ca si acest joc in care am fost atrasa era jucat pentru evitarea intimitatii:

"Jocurile implica desconsiderarea de sine sau a altcuiva si au la baza stima de sine scazuta.  Pentru a nu mai juca, este necesar sa recastigi sentimentul valorii  tale prin relatii de calitate, evitarea situatiilor care duc la jocuri, recastigarea intimitatii reale in cuplu si in familie."
De ce ne e atat de frica de intimitate?  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu