duminică, 5 iunie 2011

Masina timpului

De aici, de la mine, din fata calculatorului, ma vad scriind povestea vietii mele. Si ma vad scriind adica efectiv povestind intr-o scriere cum a fost pana la acest punct tot ceea ce am trait. Si mai mult ma vad "scriind" continuarea, caci pana la urma, cum citeam intr-o carte despre adevar, suntem toti niste artisti care creaza cu viata lor opere de arta. Suntem toti niste geniali Picasso care povestesc in operele lor cum vad lumea si suntem cu toti niste povestitori care adaugam capitole in marea carte a umanitatii.
Gandindu-ma la toate astea alunec in trecut si ma gandesc ca daca pliantul pe care l-am gasit astazi in cutia postala nu ar fi de la o firma care coace si livreaza pizza ci de la o firma care vinde calatorii in trecut cu masina timpului, nu mi-ar trezi interesul mai mult. Eu sunt dintre aceia care nu ar folosi masina timpului. Ca sa ma intorc in trecut nu as stii ce an sa aleg. Nu as stii ce anume ar merita retrait. Nu pentru ca experientele din viata mea ar fi fara valoare. Nicidecum. Toate sunt ale mele, imi apartin, au aceasta valoare imensa a proprietatii exclusive. Nu pentru ca ar fi fost lipsite de suspans, lipsite de substanta, lipsite de fior, lipsite de satisfactii, lipsite de surprize. Deloc. Am avut toate astea si le-am avut din plin. Insa le vad ca implinite. Nu am de ce sa ma mai intorc pentru ca toate sunt implinite: au inceput, s-au desfasurat si s-au incheiat. Din punctul meu de vedere capitolele din povestea vietii mele s-au incheiat, au aceea sfericitate a perfectiunii, le pot tine in palma ca pe mici pietricele sferice perfecte. Sunt intamplari care stiu cum le-am inceput si stiu cum le-am incheiat. Deci nu am de ce sa ma mai intorc. Toate au deznodamant si stiu cum se termina. Nu mai am de lucru pe acolo.
Deci nu sunt in target-ul unei astfel de afaceri: masina timpului - calatorii in trecut. Eu aleg prezentul, timpul desfasurarii actiunii, aleg creatia cotidiana. Aleg ACUM. Si mai aleg ca material din care creez, visul pentru ca am fost si voi fi intotdeauna o visatoare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu