duminică, 24 iunie 2012

John Fowles - Omida

Surprinzator romanul acesta. Vi-l recomand!

"Acum douasprezece luni am avut ocazia sa-l intreb pe Excelenta Sa de ce fel de studii era preocupat si mi-a dat la vremea aceea un raspuns care mi s-a parut a fi in maniera sa pe jumatate glumeata, dar si amara: Pai, cum sa preschimb o broasa raioasa in om si un prost intr-un filozof. La care eu am replicat ca asta aducea o uzurpare prerogativei divine. La care mi-a raspuns ca ma inselam, deoarece lumea ne aratase ca e destul de usor sa preschimbi oamenii in broaste raioase si filosofii in prosti, asa ca probabil ceea ce se uzurpa era prerogativa Diavolului. Astazi trebuie sa cred, Inaltimea Voastra, ca daca ocazia n-ar fi fost neinsemnata si in trecere, in acel schimb de vorbe am fi putut afla o parte din confesiunea sa. Intr-adevar, se indoia de totul: de nastere, societate, guvern, justitie, ca si cum am spune ca intr-o lume mai cunoscatoare, prezentele clauze si dispozitii ar trebui sa fie socotite corupte si necurate. Cu toate acestea, n-a fost niciodata suficient de indraznet sau prea viclean pentru a rosti aceste lucruri pe fata."


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu