miercuri, 8 februarie 2012

Experienta spirituala la Teatrul Act

Am avut norocul sa fac parte dintr-o experienta extraordinara. Concertul lui Nicolae Dumitru la Teatrul Act. Acest om extraordinar a inceput prin a ne indemna sa construim impreuna in aceasta seara o alta lume prin conectarea noastra, unul cu altul - o formatie unica si irepetabila si cu muzica, muzica lui Chopin si Liszt. Nicolae Dumitru este pianist. Dar este si un adevarat transmitator de emotii, amplificate ca de o cutie de rezonanta. Este un pian el insusi.... Nu ma pricep la tehnici, nu am o cultura muzicala. Merg la concerte pur si simplu ca sa ascult muzica. Dar aici a fost mult mai mult. A fost o experienta spirituala. Si nu intamplatoare ci una gandita, cizelata, rotunda, completa. Am stat in primul rand si din locul meu vedeam lumanarea rosie pusa pe o masa mica langa pian reflectata intr-o curba a acestuia in asa fel incat se vedeau doua reflectii. Tot timpul aceste doua lumanari mi-au amintit ca suntem in acelasi timp in doua Universuri: unul  material si altul mai subtil - cel al sufletului, al emotiilor, al sentimentelor, al gandurilor, al aburului. Dimensiunea transcendenta a compozitiilor lui Chopin si setea lui de absolut si Liszt si trairea lui mistica, subliniate prin mici discursuri extrem de inspirate, m-a dedublat si m-a reflectat in cele doua imagini ale mele.Am ars cu doua lumini intr-un spatiu fara timp, fara forma, dar cu o minunata consistenta sonora.

http://www.teatrulact.ro/index.php?pag=program&ziua=7&luna=2&anul=2012

2 comentarii:

  1. Am citit si aproape ca mi-au dat lacrimile pentru ca ceea ce simt de cate ori merg la un recital de muzica clasica se apropie foarte mult de ceea ce ai descris tu aici. Parca ne reamintim brusc de ce inseamna existenta.

    RăspundețiȘtergere
  2. ma bucur ca ti-am putut darui emotia asta. Nicolae Dumitru, pianistul care a facut posibila aceasta experienta a promis ca organizeaza inca un eveniment in toamna. sunt cu ochii pe el si o sa te anunt si pe tine daca aflu ceva. pana atunci ne mentinem amintirea despre sensul existentei la ateneu, la concertele filarmonicii.

    RăspundețiȘtergere