sâmbătă, 10 septembrie 2011

Aptitudinea de a iubi

"Tinere draga, da-mi voie sa-ti mai spun un lucru: dragostea rezulta mai ales din aptitudinea de a iubi, existenta in noi insine, si nu neaparat din faptul ca partenerul are reale calitati pentru a fi iubit. Gasesc ca Alison are aptitudini deosebite de iubire si devotament. Mult mai mult dacat am avut eu vreodata. Si asta e un lucru foarte pretios. Eu n-am facut decat s-o conving ca nu trebuie sa subaprecieze ce are de oferit, asa cum presupun sa c-a subapreciat toata viata.
.........
Esti orb pentru ca n-ai fost in stare sa recunosti acest perfect exemplu de feminitate pe care l-ai avut in mana. Nu iti dai seama ca Alison poseda singura calitate cu adevarat importanta prin care sexul nostru contribuie la viata? Pe langa care educatia, mediul, clasa sociala nu inseamna nimic? Si n-ai stiut sa o pastrezi, ai lasat-o sa-ti scape."
John Fowles, The Mag, pag.662 (Editura Universul, 1987)

Si ca sa parafrazez un cantec misto: "Who  the fuck is Alison?" :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu