joi, 1 decembrie 2011

Dulceata de gutui nationala


Anul asta am ratat prunele si am fost aspru criticata de fanii mei. Ma revansez cu gutui.
Ingrediente
3 kg gutui
2 kg zahar
1 litru apa
3 lamai
Mod de preparare
Se taie gutuile in 4. Eu am avut gutui mici si foarte aromate. Se scoate casuta semintelor. Se dau prin razatoarea mica (eu am avut robotul). Se pun la fiert 2 kg zahar cu 1 litru de apa rece. Se fierbe pana se topeste bine zaharul. Se adauga razatura de gutuie. Se fierbe pana gutuia s-a inmuiat si a scazut lichidul la jumatate. Se ia de pe foc. Se adauga zeama de la trei lamai. Se pune in borcane cand s-a racit. Miroase a casa de la tara, a copilarie in Romania. Vorbeam cu un prieten care este din "statul New York" cum mi-a explicat el si imi spunea ca pana cand nu a venit in Romania nu a stiut ce sunt gutuile. Si ca acum a facut o adevarata pasiune pentru ele si pentru dulceata de gutui. Sper sa-i placa si asta facuta de mine. Eu o sa o ofer cadou de Craciun prietenilor mei.

2 comentarii: