luni, 14 mai 2012

Vei culege ce semeni

Foarte logica aceasta fraza. Dar doar daca ne limitam la agricultura. In rest e numai o limba de lemn ca multe altele pe care le-am purtat cu mine ca fiind tacamuri de argint.
Adevarul e ca daca esti prins in capcana acestei idei de "actiune - reactiune" nu vei face decat sa astepti ca ceilalti sa reactioneze la ceea ce faci asa cum reactionezi tu la ceea ce fac ei.
Uitati-va in urma. De cate ori s-a intamplat cu adevarat asa?
De fapt fiecare reactioneaza in functie de niste sisteme de credinte dupa care isi duce viata. Si nimic din ceea ce simt ceilalti nu ni se datoreaza.
Cum sa scapam din capcana aceasta a "agricultorului"? Foarte simplu. Renuntam la a reactiona si trecem la a creea. Viata mea nu va mai fi un sir de reactii la ceea ce fac altii sau la ceea ce mi se intampla ci va fi o creatie a mea, unica. Eu aleg cum sa ma port si poate ca altora le va parea ilogic dar pentru mine are logica miscarii de penel care intregeste tablou, logica loviturii de dalta care elibereaza ingerul din blocul de piatra, logica cuvantului care termina fraza din ultimul capitol.
In cazul asta semanaturile mele vor fi numai pe acest ogor al omului care sunt. Si aici, fiind eu cel care creez, eu aleg cand sa le dau ploaie, cand sa le dau soare, cand sa le culeg si cand sa intorc brazda si sa cultiv altceva.

2 comentarii:

  1. La acest sfarsit de saptamana am semanat putina ploaie ce-i drept, si am cules o mica futruna, eu am vrut-o! Dar ma calesc, dovada faptul ca pot sa zambesc acum.Si invat...

    Elena

    RăspundețiȘtergere
  2. ce imi place cand zambesti:). multumesc pentru zambetul tau. iti zambesc si eu. :)

    RăspundețiȘtergere