luni, 23 august 2010

Gulas

Mi-a fost servit la un han de langa Alba Iulia, intr-un mic tuciulet suspendat deasupra unei flacarui albastre (Ce ardea acolo albastru? Habar n-am dar era tare decorativ.) Era aproape de 12 noaptea, plecasem la pranz de la Bucuresti, dupa ce incheiasem cu pregatirea unei documentatii extrem de stufoase. Eram franta, dar mi-a mers la suflet.

Ingrediente
carne de vitel de buna calitate - 500g - 800g
suc de rosii - 500ml
vin - o cana
ceapa  - 3 buc
ardei capia - 2 buc
chimen - o lingurita
foi de dafin - 4 buc
cimbru - 2 crengute verzi
patrunjel frunze - cam 2 linguri.
sare, piper
ardei iute
Mod de preparare
Se taie carnea cuburi cu latura de 1 cm (fix :)). Se taie ceapa pestisori, ardeiul cubulete si se pune totul odata pe foc intr-un ceaun sau in cratita de teflon (asa fac eu) cu o cana de apa si una de vin. Se fierbe la foc foarte mic cu capacul pus. Cand s-a fiert carnea (daca ramane fara apa se completeaza) se adauga sarea si piperul. Se fierbe separat sucul de rosii (eu folosesc la sticla de 1 litru din Selgros) cu foile de dafin, chimenul, cimbrul cam 10 min. Se strecoara peste carne si se mai da intr-un clocot. Se pune deasupra patrunjel si se serveste cu mamaliguta si ardei iute.
E Montigniac daca il mananci cu paine integrala sau cu paste spirale, fierte al dente (asa il serveau la Bazna).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu