joi, 5 august 2010

Petrecerea de ziua mea

A inceput cu o mare surpriza: mi-au facut cadou un acvariu cu sase pestisori, perechi. Toata seara ne-am uitat la ei. Mariei nici nu i-au mai trebuit desene si nici noua televizor. Ce bine!
Si s-a terminat cu un f gustos tort de mere cu paianjeni!
Ingrediente
10 mere (de orice fel dar daca sunt mere verzi trebuie coapte mai mult)
6 oua
10 linguri de zahar
8 linguri de faina
2 linguri de ulei
2 linguri de unt
o cana de zahar pt ars
300 ml suc de fructe (eu l-am facut din sirop de coacaze)
Mod de preparare
Se foloseste o cratita inalta. Eu am una din inox si nu m-a "driblat" la niciun tort de mere. Se pune pe foc cu o cana de zahar. Se topeste zaharul dar fara sa fie brun. Daca se arde prea mult e amar. Se rasuceste incet cratita pe toate partile in asa fel incat sa se imbrace peretii si fundul cu zaharul ars. (Atentie! E foarte fierbinte! Scoateti copiii din bucatarie!). Se pun merele pe fundul cratitei, intregi, curatate de coja si de samburi, in picioare. Se pune cate o bucatica de unt in fiecare mar. Se da la cuptorul incins la 180 grade pentru 20 de minute. Intre timp se prepara blatul la robot: se bat albusurile spuma cu un praf de sare, se adauga zaharul, se adauga galbenusurile pe rand, se adauga faina cate o lingura, se adauga uleiul - dureaza 8 minute. Scoatem merele care acum trebuie sa fie putin moi si invelite intr-o spuma caramelizata. Se toarna deasupra pandispanul. Se da la cuptor pentru 30-40 minute. Se incearca cu paiul. Se raceste. Dupa ce s-a racit complet se desprinde usor de marginea cratitei, se pune un platou cu margini putin inalte peste cratita si se rastoarna. Se insiropeaza cu siropul punand cate o lingura pe margine si asteptand sa se absoarba. Se tine la frigider cel putin 24 de ore. A doua zi, cu putin timp inainte de a fi servit se orneaza cu crema de vanilie de la pachet (facuta din lapte cu zahar si praf de crema pentru prajituri). Deasupra eu am pus paianjeni din jeleuri colorate care au simbolizat, evident, adanca batranete a sarbatoritei :). Si nu nefolosirea indelungata a anumitor neuroni!
Surpriza de ziua mea

2 comentarii: