vineri, 20 august 2010

Sirop de coacaze

Se poate face din coacaze negre, visine, zmeura, capsuni.
Stiu reteta de la nasa mea de botez care si acum la 80 de ani facem minunatii din astea.
Cand eram mica stateam la ei in vacantele petrecute la tara si imi placea cand scotea nasu mierea din faguri sa invart centrifuga. Primeam multi faguri recompensa. Cat despre siropuri mereu era o sticla la indemana si au in putul din curte cea mai buna apa pe care am baut-o vreodata. Cu toate ca mi se parea greu de scos (eu mica, galeata mare) si ma cam udam pe picioare, faceam asta mereu. Si acum primul lucru cand ajung in curte este sa beau o cana mare de apa.
Ingrediente
1 kg de fructe
1 kg de zahar
1 litru de apa
Mod de preparare
Fructele se spala si se zdrobesc intr-un borcan de sticla de cel putin 3 litri. Se adauga un litru de apa si se lasa la macerat cel putin 48 de ore. Merge si o zi daca este foarte cald. In timpul asta se mai amesteca din cand in cand cu o lingura de lemn.
Se scurg bine intr-un tifon curat si se pune siropul obtinut la fiert cu 1 kg de zahar. Eu fierb dulceata si siropurile intr-o oala de inox si merge foarte bine.
Cand scade la jumatate este gata.
Se pastreaza in "sticle de sticla" cu dop etans.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu