marți, 6 martie 2012

Dor de duca

Ma visez plecata... O fi martie luna mea cu dor de duca? Habar n-am dar ma visez plecata in martie. Si odata am si plecat... Acum doar ma visez... Aleg cu grija haine noi pentru o viata noua. Impachetez bucurii vechi si iubiri noi. Calc cutele sperantelor ca sa fie aliniate perfect. Impaturesc matasurile colorate ale emotiilor mele - esarfe verzi si roz lila, vaporoase, fine, elegante - nu-mi stau, aluneca, nu vor sa asculte de mainile mele, incontrolabile imi scapa printre degete...Iau cutiute mici pentru lacrimi. Imi indes zana buna in buzunar si piatra albastra in palma. Imi iau curajul de mana si arunc mototolita intr-un colt de geanta frica de singuratate... Vin lume!

2 comentarii:

  1. Putem fi fericiți doar acum…
    Un bogătaș se afla pe patul de moarte. Suferea de cancer și mai avea câteva săptămâni de trăit.
    Hotărî, atunci, să scrie o carte despre viața sa. Începu să se gândească despre ce să scrie. Dar, practic, nu-și putea aduce aminte de niciun moment remarcabil.
    Începu să adune avere din fragedă tinerețe. Visul său era să aibă propria mașină. Dar, la scurt timp după ce și-o cumpără, se plictisi de ea…
    Apoi, se îndrăgosti de o femeie. Zi și noapte se gândea cum să o cucerească. Dar, după ce se căsători cu ea, viața de familie deveni o rutină pentru el. Își găsi o amantă, apoi divorță…
    Mai târziu, își puse scopul să cumpere o casă mare și frumoasă. Ajunse bogat și, într-un final, o cumpără. Credea că va fi fericit dar, după puțin timp, deja avea alte scopuri…
    După care a venit cancerul…
    Bogătașul începu să facă un efort să-și aducă aminte când a fost fericit în viață. Dar, își dădu seama că, de fapt, nu fusese niciodată…
    În loc să scrie o carte, scrise următoarele cuvinte: ”Eu nu am existat niciodată. Am devenit un om bogat și puternic dar mi-am sacrificat prezentul. Am pășit peste fiecare clipă a vieții și am uitat să mă bucur de ea. Mă gândeam doar cum să-mi realizez visurile dar am uitat să fiu fericit”.
    Maria

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte adevarat draga mea prietena. Si in Acum nu cu mintea se traieste pentru ca mintea e ocupata sa retraiasca amintirile traind in trecut sau sa construiasca visuri traind in viitor. Mintea nu stie sa traiasca Acum. Acum numai Eu - Sinele stiu sa traiesc simtind tot ceea ce e de simtit, traind fercirea de a fi viu. Cand simti ca aluneci in minte gata ai iesi din Acum si atunci ai de facut un singur lucru: respira adanc. Un prieten m-a invatat trucul asta samanic: respira adanc.:)

    RăspundețiȘtergere