duminică, 1 ianuarie 2012

Cand iubesti esti pe Everest

Da, mai mult ca sigur ca la fel se simt si cei care urca pe Everest. Dar pe Everest nu pleci neechipat. Asa si cu iubirea - echipeaza-te ca e de trecut prin multe. Eu ma echipez cu experiente de la altii (ca ce bine e sa nu le iei chiar tu pe toate pe cocoasa! Sa inveti din ce au incasat altii e o mare intelepciune.). Si cand am ocazia sa am in fata pe unul care e in aceea dispozitie in care isi deschide sufletul si povesteste din casa sa vezi ce atenta sunt. Iar cand citesc prin cate o carte astfel de experiente reiau pagina ca sa-mi ramana bine in cap. De experientele mele ce sa mai zic? Mi-am facut cate un inel cu fiecare ca sa le am mereu in fata ochilor.
Asa si cu ideea asta de care imi scriu acum: e de la altii. Stiu ca e adevarata, mai multi mi-au confirmat. Se pare ca, exact ca pe Everest, in iubire mergi pe o poteca foarte ingusta. In dreapta si in stanga este prapastie si moarte - moartea iubirii. Pentru ca in stanga si in dreapta este ura. Un pas mic, foarte mic si ai alunecat in ura. Nu exista granita, nu exista gard de protectie. Pur si simplu sunt una langa alta. Si explicatia am gasit-o la Osho: "Inima este lezata foarte usor. Dispozitia i se schimba ca vremea", spune el cand explica de ce cateodata femeile renunta sa mai iubeasca. Si pe Everest vremea chiar ca e schimbatoare! Si tot el ma sfatuieste: "Daca vreti sa fiti iubitori trebuie sa fiti mai vigilenti pentru ca puteti cadea in groapa urii care este foarte aproape. Orice culme a dragostei este foarte aproape de valea intunecata a urii. Ea impresoara culmea de jur imprejur si puteti aluneca in ea foarte usor."
Mai zice si o alta chestie care poate fi folosita ca un fel de coarda de protectie atunci cand urci pe Everest: mintea are o calitate excelenta - logica. Femeile stau mai mult in inima si atunci nu prea folosesc logica. Deci cand nu inteleg nu ma arunc in prapastie - in ura - ci doar imi folosesc logica si s-ar putea sa ma salvez de la acest venin de care il rog si in acesta clipa pe Dumnezeu sa ma fereasca. Fereste-ma Doamne de ura! Ajuta-ma sa raman iubitoare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu