duminică, 1 ianuarie 2012

Depresia postceva

Inaugurez cu aceasta postare un ciclu caruia ii urez viata lunga: "Stai treaza". O sa ma gandesc si la un nume in engleza care sa fie cool. Keep your eyes open? Ma mai gandesc...
Deci din cilul "Stai treaza" va povestesc acum una dintre experientele mele pe care le-am vazut traite si de altii.
Exista pentru fiecare dintre noi - pentru mine sigur - lucruri care ne fac instantaneu sa ne simtim mai bine, iar facute cu exaltare ne fac chiar fericiti. Care e pentru tine? Sau identifici macar unul la tine? Poate ca e aprinsul unei tigari, bautul unei bauturi, mancatul, sexul sau (ca sa complicam putin lucrurile) faptul ca esti admirat, laudat, faptul ca ti se da atentie, faptul ca esti iubit, faptul ca esti buricul Pamantului pentru cineva, faptul ca se rade la glumele tale, faptul ca esti la conducerea a ceva, faptul ca simti ca ai puterea asupra cuiva sau ceva, faptul ca simti ca poti controla si cate si mai cate or fi. Sunt sigura ca sunt unele pe care nici nu mi le pot inchipui ca droguri pentru ca ori nu le-am descoperit inca ori pentru mine personal nu au efect. Probabil exista si oameni care au rezolvat complet latura de personalitate dependenta din ei si acum pot face orice linistiti pentru ca stiu ca nu mai e o problema pentru ei. Bravo voua! Pentru noi ceilalti insa exista aceasta fericire indusa de un drog. Si nu ar fi nicio problema pentru ca fericirea e fericire, ce conteaza cum o obtii? Pai conteaza si inca foarte muuuult. Cea indusa de drog are doua mari dezavantaje:
1. dependenta - si asta o vad ca fiind cea mai rea pentru ca iti anuleaza libertatea si pentru mine libertatea e sfanta. E lucrul pentru care merita sa lupt in viata mea. Sunt libera si asa vreau sa raman. De asta stau de veghe echipata complet de lupta la orice imi poate anula libertatea. Iar dependenta e unul dintre lucrurile cu care ma lupt.
2. depresia postdrog - imediat ce trece efectul exaltarii induse de drog o imensa, completa, profunda depresie se instaleaza. O ceata neagra te cuprinde sufleteste, o imensa ura pentru tot iti inunda inima, o completa filozofie a neputintei si inutilitatii iti cuprinde mintea. Clar ca nu vrei asa ceva! Stii ce greu te mai ridici de aici? Gandeste-te de doua ori inainte sa te bagi. Te asigur ca e greu, foarte greu si ca e imposibil singur.
Asa ca, complet treaza, imi scriu aici un sfat pentru cand voi fi ametita de fericirea indusa de drog: ATENTIE! OTRAVA!

2 comentarii:

  1. daca nu as sti in ce zodie esti, as crede ca ai ceva din "pesti":)))...ma gandesc ca poate ai baut ceva totusi:))))...in fine, nimeni nu e perfect:)

    RăspundețiȘtergere
  2. recunosc, am baut.... ceai de rooiboss. divin!
    da, alta chestie de acceptat, asta cu lipsa perfectiunii. mi-ar placea sa vorbim odata despre asta. totusi, zic eu, suntem minunati asa cum suntem. o lume de roboti perfecti care zambesc fericiti, adanciti intr-o stare de pace adanca - ce plictiseala...

    RăspundețiȘtergere