duminică, 22 ianuarie 2012

Dealuri

Mi-am revazut ieri dealurile copilariei mele. Locurile unde ne-am nascut sunt cu adevarat speciale. Dealurile acestea ma cheama. Si le-am integrat in visul meu. Ideea mi-a venit "intamplator" de la o emisiune superba de la TVR2 despre orasul Fagaras. Si am inceput sa visez...
Sa demarez un proiect in care cofetaria mea sa iasa in aer liber. Macar odata pe saptamana sa pregatesc masa in aer liber pentru unul sau 12 oaspeti, oameni care raspund la chemarea pe care o voi scrie pe blog. Ne vom urca pe unul dintre dealuri. Cel al copilariei mele este fantastic de frumos: la inceputul pantei curge un izvor cu o apa buna-buna, cararea urca printr-o gradina cu pomi fructiferi, pe langa rugi de mure. Iar de sus se vede satul - acoperisuri blande care adapostesc oameni frumosi. E langa Tragoviste si cand e senin se vad muntii Bucegi. In jur este Manastirea Dealu si Manastirea Viforata si se aud clopotele. In aer este pace si te simti aproape de Dumnezeu si de stramosi. As avea o masa plianta pe care sa o pot transporta in portbagaj, o masa mare de cel putin 12 persoane. Mancarea ar fi gatita de acasa (in curte la nasii mei) cu ingrediente din sat: branza, gaini, iepuri, lapte, oua, rosii, castraveti, dovlecei, cirese, visine, capsuni, zmeura (nicaieri nu am mancat zmeura atat de multa si buna ca acolo) sau caise, piersici, mere (de merele dulci va amintiti?), prune, struguri. Vom bea siropuri facute in casa si desertul va fi facut cu serbeturi facute de maicute la manastire (asa faceau in copilaria mea). Vom vorbi mult si ne vom descoperi prieteni cu totii. La sfarsit vom multumi Domnului ca ne-a adus impreuna si ca ne-a daruit toate cate le-am avut - pentru trup si pentru suflet. Vom astepta seara pentru ca mirosul serii e aici unic. Vom citi poezii si vom canta la chitara. Vom lua acest miros cu noi si vom pleca spre casa imbogatiti sufleteste. Nu va costa mult pentru ca nu vom face risipa de mancare.    Ca sa ne saturam avem nevoie de putin si bun.
Dealurile copilariei mele ma cheama. Vor fi mereu acolo. Si visul meu va fi mereu aici, in inima mea. Cumva, candva se vor intalni....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu