miercuri, 4 ianuarie 2012

Legaminte

Evitam sa ne legam cu ceva ca sa ne pastram libertatea. Dar eu simt ca pot alege, libera, sa investesc cu credinta mea idei cu care rezonez. Unele dintre aceste idei sunt "cele patru legaminte" enuntate de Don Miguel Ruiz.
1. Fiti impecabili in tot ceea ce spuneti
Rostiti numai adevarul. Spuneti numai ceea ce ganditi. Nu folositi cuvintele pentru a va critica pe sine sau pentru a-i barfi pe cei din jur. Folositi-va de puterea cuvantului pentru a raspandi adevarul si iubirea in lume.
2. Nu luati nimic la modul personal
Nimic din ceea ce fac altii nu vi se datoreaza. Cuvintele si actiunile celor din jur sunt doar o proiectie a propriei lor realitati, a visului lor personal. Daca va veti imuniza in fata opiniilor si actiunilor celorlalti oameni, veti evita foarte multa suferinta inutila.
3. Nu faceti presupuneri inutile
Descoperiti curajul de a pune intrebari si de a exprima ceea ce doriti cu adevarat. Comunicati cat mai clar cu putinta cu ceilalti oameni, pentru a evita astfel neintelegerea, tristetea si suferintele inutile. Acest legamant este sufucient in sine pentru a va transforma radical viata.
4. Faceti intotdeauna tot ce va sta in putinta
Potentialul maxim al omului se schimba in fiecare moment; de pilda, intr-un fel veti actiona atunci cand sunteti sanatos si in alt fel atunci cand sunteti bolnav. Indiferent de circumstante, faceti intotdeauna tot ceea ce va sta in putere si veti evita astfel autoacuzatiile, abuzul de sine si regretele.

4 comentarii:

  1. eu le experimentez si functioneaza. e intr-adevra cu tot altceva decat un comportament "normal", cel putin asa cum vad eu in jurul meu si mai ales asa cum am fost obisnuita. si am nevoie de toata atentia si concentrarea ca sa le aplic.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Monica!
    Foarte frumos ai scris!
    Un weekend excelent!
    Cu drag te imbratisez!

    RăspundețiȘtergere
  3. weedend placut si tie. eu sarbatoresc 19 ani de la prima mea nastere, cand am fost binecuvantata cu o fetita minunata. deci sigur este un weekend excelent. imbratisari :)

    RăspundețiȘtergere